Gwarancja na samochód to czas lub przebieg bezawaryjnego – zdaniem producenta – działania pojazdu. Jeśli w tym czasie wystąpi jakakolwiek usterka, zostanie ona naprawiona na koszt wytwórcy, a jeśli naprawa będzie nieopłacalna, samochód zostanie wymieniony na nowy. To jedna z cech, która przyciąga klientów do salonów nowych samochodów. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę każdy dealer Hondy, co widać po tym, jak rozbudowana jest oferta gwarancyjna na nowe modele tego producenta.
Obecnie standardem są 2 lata ochrony na każde zakupione auto. Coraz częściej jednak można skorzystać z rozszerzonych warunków gwarancji. Oprócz standardowych napraw dealerzy oferują dodatkowe usługi. Wśród najlepszych ofert możesz znaleźć usługi assistance zarówno na terenie Polski, jak i za granicą. W takim przypadku minimalny zakres to najczęściej holowanie do najbliższego serwisu. Często możesz też skorzystać z bezpłatnej kontroli technicznej pojazdu, w tym poziomu płynów, stanu opon i ciśnienia czy stanu klocków hamulcowych.
Gwarancja na samochody Honda – na co zwrócić uwagę?
Honda znacznie wyróżnia się na tle konkurencji. Producent ten oferuje trzyletnią gwarancję ochronną ograniczoną przebiegiem 100 000 kilometrów. Istnieje jednak wiele możliwości przedłużenia gwarancji, a niektóre związane są z tym, jak skonfigurujesz swój samochód. Na przykład, jeśli zdecydujesz się na hybrydowy układ napędowy, możesz skorzystać z przedłużonej gwarancji – 5 lat lub 100 000 km. Ochroną objęte są m.in.: akumulator, moduł sterownika akumulatora, silnik elektryczny czy przemiennik mocy.
W ramach pakietu otrzymasz również 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą. Nie obejmuje ona jednak uszkodzeń, które powstały w wyniku eksploatacji pojazdu. Znacznie dłużej, bo aż 10 lat chronione będą elementy podwozia, a korozja perforacyjna objęta jest 12-letnią gwarancją. Każdy klient może też wykupić program przedłużonej gwarancji. Dzięki niemu podstawowa ochrona będzie obowiązywała przez kolejne 2 lata z limitem 300 000 km.
O czym pamiętać?
Każdy producent udzielający gwarancji na swoje produkty, udziela dokładnych informacji, na co udziela zabezpieczenia. Warto dokładnie zapoznać się z zapisami dokumentów. Najczęstsze problemy z realizacją gwarancji dotyczą problemów z jednoznacznym określeniem tego, jak powstała usterka – czy awaria danego podzespołu jest wadą fabryczną czy też wynika z eksploatacji. Często też udowodnienie tego jest koniecznością nabywcy.
Poza tym warto wspomnieć, że długie okresy gwarancyjne sprawiają, że część usterek podlega wykluczeniu spod gwarancji. Tworzą one całą listę elementów, których gwarancja nie obejmuje. Oznacza to, że każda ich usterka nie będzie naprawiana na koszt producenta, a jedynie właściciela samochodu. A w takim przypadku nie ma znaczenia, czy naprawa była konieczna z powodu awarii czy zużycia. Na takich listach zazwyczaj znajdziesz takie części jak różne filtry, wycieraczki, żarówki, smary, oleje, płyny, klocki i szczęki hamulcowe i inne.
Komfort
Kupując nowy samochód, klient nastawia się głównie na to, że będzie on działał bezawaryjnie. Problem pojawia się, jeśli tak nie jest. W takim przypadku nikt nie chce ponosić dodatkowych kosztów. Dobrze dobrany pakiet gwarancyjny to przede wszystkim łatwa i bezproblemowa obsługa w przyszłości. Decydując się na nowy samochód, warto więc przyjrzeć się szczegółom zawartym w ofercie, a pozwoli to uniknąć przykrego rozczarowania. Dobrym pomysłem może też okazać się przedłużenie gwarancji, czyli jeszcze dłuższy czas ochrony.