Kodeks etyki

Wiadomo, że przekazanie know-how wynika z zapisów umowy i dobrej praktyki opcji zwanej franchising. Musimy wiedzieć, że dokumentem poza umownym, który może wskazywać zasady postępowania franczyzobiorcy i franczyzodawcy jest Kodeks Etyki Franchisingu, który został przyjęty przez Polską Organizację Franczyzodawców. Przekazanie know-how w przypadku systemu agencyjnego wynika z przepisów kodeksu cywilnego, który nakazuje przekazanie agentowi dokumentów i informacji potrzebnych do prawidłowego przekazania umowy. Jak widać franczyza nawet w swojej formalnej oprawie różni się od agencji, co nie jest dziwne, gdyż te metody na pewno są rozwijane w sposobach od siebie zgoła odmiennych. Wiadomo, że franczyza jest bardziej popularna wśród osób, które lubią mieć większy wpływ na swoją działalność, a nie tylko chcą ślepo wykonywać polecenia. Jest to bardzo dobre rozróżnienie, które sprawia, że mamy wybór tego, co chcemy robić. Wiadomo, że nie wszyscy są w tym względzie dobrze przygotowani do pełnienia obowiązków, ale na pewno każdy powinien się starać jak najbardziej to robić. Jest to na pewno niezwykle istotne i wiadomo, że wszyscy powinniśmy o to się ubiegać, bo jest to bardzo istotne. Dlatego powinniśmy pamiętać, że franchising jest na pewno niezwykle popularny, ale także niekiedy trudny w realizacji. Jeśli ktoś nie chce się rzucać na głęboką wodę od razu, to może na początku powinien spróbować systemu agenturalnego, który jest na pewno o wiele wygodniejszy i prostszy. Warto o tym pomyśleć i mieć tego świadomość.